Victoria Backman har arbetat som Art Director på små som stora byråer samt i egen regi. Hon trivs bäst med att varva strategiskt varumärkesarbete med kreativ och nyskapande kommunikation där det visuella uttrycket står i fokus. Genom att vrida och vända på problem och göra dem till möjligheter, skapar hon kampanjer, logotyper och grafiska profiler med stor känsla för idé, form och illustration.

 

Under senare år har Victoria bland annat arbetat som Art Director i uppdrag för Rosa Bandet, ICA. Den återkommande kampanjen ökade insamlingen till Cancerfonden från 9 miljoner till fantastiska 27 miljoner på tre år! Kampanjarbetet vinner 2016-års Gyllene Hjulet för långsiktigt och framgångsrikt koncept samt nomninerad i 100 Wattaren för långsiktigt arbete.

 

"Min styrka är att hitta nya oväntade lösningar på problem. Gärna med mycket värme och humor. Jag trivs bäst när jag får jobba med kunder där man känner att man har möjlighet att göra skillnad, påverka och förändra beteenden som gör världen lite bättre eller roligare. Då känns mitt jobb meningsfullt och viktigt"

 

Exempel på kunder:

Uppsala kommun, ICA, Svenska Downföreningen, Liber, Synoptik, Sea Life, Nautiska, Bonnier Carlsen, Katrineholms kommun, Sodexo, PRV, Rädda Barnen, TV4, Telia, Sony Ericsson, Hotell Stureplan, Öppen Skärgård för Alla, Hotell Fjällgården, Fiesta Deli, Cafe Blom, Sushi Sho, Levi´s, NK Inredning

Victoria Backman AB   +46(0)706 61 51 44  info@victoriabackman.se